söndag, mars 15, 2009

Framtidsbutiken utformas här


isthelsinki_400
Originally uploaded by Helge V. Keitel
Den informationsteknologiska utvecklingen leder till en ökad försäljning av virtuella produkter och tjänster.

En annan trend är att en större del av försäljningsarbetet och förhandlingar med kunder förflyttas till nätverk.

Stor spridning av bredband gör att vi kan kommunicera med varandra "face-to-face" med hjälp av billiga digitala kameror som kopplas till en dator.

Smarta mobiltelefoner gör att vi kan även göra det medan vi är borta från kontoret. I princip kan vi publicera "live video" dvs. levande video medan vi är ute i naturen.

Om några decennier är det möjligt att vi lever våra liv mer i den virtuella verkligheten. Vi kan umgås i virtuella rum med människor som befinner sig på helt andra platser.

- vi kan förhandla
- vi kan ha gemensamma möten
- vi kan samla ihop hundratals medlemmar till en virtuell mötesplats

Delvis är allt detta redan möjligt i dag.



Tänk, vilka möjligheter till produktpresentation.
Skicka en kommentar