onsdag, april 01, 2009

Framtidsbutiken


01042009371
Originally uploaded by Visualradio
Det är ett projekt med folk från Europa och Nord-Amerika. Detta projekt har varit på tapeten från och med slutet av 80-talet.

Jag kollar mina gamla anteckningar från fredagen den 3.6.1988.

- Bussterminalen i Enköping
- Klockan är 18:40
- Än så länge har jag inte sett det nya betalningssystemet
- Detta är startpunkten för betalningssystem med RFID
- Nya elektroniska verktyg antages komma ut på marknaden
- Upplands Trafik Ab

Trodde att jag aldrig skulle få ett grepp om framtidsbutiken som en fungerande helhet. Men jag har haft detaljerade anteckningar och haft tid att fördjupa mig med gammalt material.

Innovationer tar tid. Det tog 30 år för Nokias mobiltelefon att slå igenom. Vi måste också unna oss tid att göra disruptiva genombrott.

Inga kommentarer: