torsdag, maj 21, 2009

En helt ny dimension

Värför vill jag påverka? Människor kan göra fina tillsammans någonting bättre. Den svåra frågan är, hur får vi människor att jobba ihop.

Vi kan jobba med frågor som länge har mognat.

  • Ett hårt jobb att vara ledare
  • En VD bör se strukturerna
  • Hålla varandra i hand och jobba vidare
  • Vi har hårda värderingar i Finland
  • Redskap för konfliktlösningar behövs
  • Att bli av med vintertidsandan
  • Driv inte för hårt på andra
  • Lyssna på andra, ha förståelse
  • Vad människor vill göra
  • Jag lever ett inrotat liv
  • Att hålla balans med jobb och fritid
  • Förr var jag kontrolltokig, men har blivit flexiblare
  • En ledare har inte kontroll över händelsernas gång
  • Man gör sina val och får stå för följderna
  • Det enkla i goda livet tar över
  • Ta sig ut på en holme och lära sig det som står nära
  • Att få distans hjälper att se helheter
  • För höga förväntningar på mig själv har många
  • Jag behöver eftertanke
  • Enormt fint stöd från medarbetare
  • Genomlevt kriser personligen
  • Lära mig om livet
  • Man gör fel ibland
  • Det mesta går att lätta till
  • Svårighetsgrader
  • Det kan vara gråzoner
  • Enorma möjligheter
  • Vi bygger en bättre modell
  • Vi får tänka flera steg framåt
  • Elektroniska böcker
  • IPod för musiken
  • Man kan förbereda sig till en viss grad
  • Pengar, tid och penga
  • Kommer till det skrivna ordet
  • Du lyssnar var problemen finns
  • Att vara ut och träffa määnniskor
  • Det låter väldigt mänskligt

Inga kommentarer: