tisdag, december 15, 2009

Pepper eller Papper

pepper
Tidningen Pepper skriver om mode och prylar, personer, julklappar, tidsfördriv, musik, filmer, böcker, mat och drycker. Den innehåller intervjuer.
Tidningen är bildstark och jag tyckte den var intressant och liten annorlunda från första början, men hur många läser tidningen som utges av Peppar och Papper Ab?

Jag hittar inte information om upplagans storlek. Den finns kanske på webbsidan som ser ut så här: http://www.peppar.fi/

Där kallas Pepper för Papper.  Jag lär mig att chefsredaktören heter Peppe Öhman. Det var säkert hon som kom tillbaka då den omtvistade blondinen från Seitsemän Päivää hann jobba en endaste dag. “Hon” (jag minns inte namnet) ville ändra tidningen och göra den rivigare men fick inte redaktionen bakom sig. Tvärtom steg styrelsen fram och gav sparken åt henne.

Egentligen vet jag inte vad som hände. Pepper kanske vill vara så där lagom kontroversiell. Det finns en handfull finska alternativ som befattar sig med liknande ämnesval. Det ända som skiljer sig är språket. Papper eller Peppar är svenskspråkig.

Borde jag befatta mig med den här nyheten?

Upptäck nya bloggen!

Bloggen: Äntligen har utvecklarna haft tid att förbättra bloggen på peppar.fi. Nu kan du bland annat streama en blogg till Peppar från en annan bloggportal, ordna dina inlägg med ämnestaggar och se listor på de senaste kommentarerna i enskilda bloggar. Läs hela 

Inga kommentarer: