onsdag, juni 22, 2016

Viking Hotel Tromsø

Den 4 juli åker vi med bil mot Tromsö och ser emot ett vackert landskap och en idyllisk stad.  Det  är inte första gången som jag skriver på bloggen om Tromsö. Jag har skrivit om oljeindustrin samt berört en filmfestival in en av mina bloggar.

Nu har jag tio dagar kvar på jobbet innan vi åker i väg. Jag kollade några bloggar och det ser ut att norska företag aktivt söker arbetskraft från både Sverige och Finland.

"Hos oss hittar du lediga norgejobb i alla norska storstäder Oslo, Stavanger, Kristiansand, Bergen, Trondheim, Tromsö samt övriga län/fylken i Norge."

Vi är inte ute efter jobb, men skall bekanta oss med området och fundera på samarbetsformer.  Tiden räcker knappast till att åka en runda runt Tromsö med Hurtigruten.

Hoppas att vi inte behöver åka bil med väldigt skiftande väder. Det regnar och är mörkt i slutet av året. Nu hoppas vi att det blir soligt och varmt väder.

Jag får skriva mera senare, oh vad tiden rinner iväg när man jobbar med bokning av hotell och rutt-val. Nu måste jag koncentrera mig på en annan grej.

Inga kommentarer: