måndag, juli 04, 2016

It's never too late to be a Rock Star


TROMSÖ 4.7.2016 - Tiden här uppe har varit fylld av upplevelser av skilda slag för oss som beslöt att delta i den Arktiska Rundan.

Mycket fick vi se, uppleva, dokumentera och tolka på en ytterst kort tid.  Följande gång reserverar vi dubbelt så många dagar.

Jag har redan gjort ett tankeexperiment om möjligheten att stanna kvar och verka som journalist, skribent, fotograf och dokumentärist.

Som sagt, jag skriver också en bok med arbetsnamnet K2020 och även den här resan gav mig nya infallsvinklar och idéer; det är speciellt Kirunas framtida öde som fick mig att tänka längs nya banor.

Jag njuter av att höra meänkiel i Norrbotten, längs Tornedalen, naturens underbara mångfald, berg, sjöar, fjordar, fjäll och tundror får mig och alla andra att glömma vardagen på vägen till Tromsö.




Inga kommentarer: