onsdag, december 17, 2008

Social Media, YouTube, Twitter och samarbete på Internet

Mannen på denna video heter Berry Belcher och vi blev vänner på Twitter för en stund sedan.

Okay. Vad gör han? Han jobbar med social media, precis som jag, försöker luska ut, hur man kan göra business på Internet.

Amerikanarna är ju inte rädda med det där att "sälja" som för oss är ungefär lika fult som att gå ut på gatan och bjuda ut sig till någon som betalar bäst.

Han berättar på ett förståeligt sätt vad social media är och hur du och jag kan använda Web 2.0 applikationer i det dagliga livet.

Kunde du ha nytta av hans visdom? Eller någon annan som har jobbat med detta i år efter år. Kom och bekanta er med folk på Twitter. Perry Belcher hittade mig där. Jag lärde om hans verksamhet från hans "landing page" som du hittar här. Det är klart att han säljer sina kunskaper. I Amerika är det massor av människor som livnär sig på att sälja utbildningsvideon som gör dig rik i ögonaböj. Allt beror naturligtvis på dig själv. Fast du inte köper någonting går det alltid att ta gratis lärdom av vad folk berättar på YouTube.


Hi, Helge V. Keitel.

Perry Belcher (perrybelcher) is now following your updates on Twitter.

Check out Perry Belcher's profile here:

http://twitter.com/perrybelcher

You may follow Perry Belcher as well by clicking on the "follow" button.

Best,
Twitter

Min Twitter adress är: http://twitter.com/digitalvillages Kanske vi träffas där? Eller i det verkliga livet (IRL = In Real Life).

Inga kommentarer: