lördag, januari 26, 2008

En stylists vardag - amelia

En stylists vardag - amelia: "jag skriver blogg, Carlos Facebookar.

Helge: modebloggar tycks vara inne i Sverige. Vi ligger långt efter. Design & Craft kunde greppa detta område. Det finns ett tomrum som borde fyllas.

Vi har precis avslutat en helt underbar sushi lunch/middag. Har tagit hälften av bilderna och ska nu bara invänta mörkret innan vi gör resten av jobbet. Det har gått så bra idag, Chiara som är våran modell är superduktig.

Killen som gör hår och make heter Luis, jag jobbade med honom förra gången jag var i Miami och gjorde jobb (för tidningen mama). Det var ett kärt återseende, han är så härlig verkligen jätteduktig och lättsam att jobba med.

Det vart inte sämre när han lovade att jag skulle få använda hans plattång. När jag packade min väska så la jag ur både hårfön och plattång då jag tänkte att det behövs inte. Hade helt glömt hur mitt hår blir i detta väder, jag ser helt galen ut. Så efter att ha gått omkring i 4 dagar med ett fågelbo i skallen ska jag äntligen få se lite normalt ut, ikväll är det jag som ska ut på stan."

Inga kommentarer: