fredag, februari 01, 2008

etui.se - kommunikation, prylar och allt annat fint » Ny tidning för småföretagare

etui.se - kommunikation, prylar och allt annat fint » Ny tidning för småföretagare: "Dags att varva upp. Underbart. Själv har jag mängder med människor runt mig som är i 30-års åldern och börjar varva ner.

Helge: Intresset för småföretagande ökar. Vi borde kanske diskutera över gränserna. Det är många som läser Design Craft i Sverige. Samarbete med hjälp av Social Media är en möjlighet.

För mig är tidningen hur som haver mer än välkommen. Har tidigare vart både lösnummernisse och prenumerant av just tidningen Småföretag men tyckte inte att träffade rätt. Förvisso var den, som namnet antyder, anpassad för småföretagare vilket per definition är företag med 10-49 anställda och omsättning under 10 miljoner euro per år. Med tidningen Driva Företag så är siktet inställt på oss mindre företagare som i folkmun kallas mikroföretagare (färre än 10 anställda och högst 2 miljoner euro i omsättning). Personligen hoppas jag att det blir en hel del entreprenörskap, lite hands on-tips men även artiklar på en nivå som lär i ett bredare spektra.

Självklart har jag hoppat på en prenumeration och kommer att komma tillbaka med en liten recension."

tjompa etui.se

Ny tidning för småföretagare

Inga kommentarer: